Maturitní zkoušky více
MENU více

Výměnný pobyt v Německu podzim 2015

Publikováno: 9. 10. 2015
cesko_nemecky_fond_budoucnostiPřinášíme pravidelně aktualizovaný deník z právě probíhajícího výměnného pobytu našich studentů v partnerské škole v německém městě Buxheim. Téměř každý den jsou aktualizovány i fotografie z této akce. Autorem textů je David Marel z 6.B, většinu fotografií pořídil Jakub Dlouhý z 6.A.

pondělí 12. října 2015:

Přišel předposlední den a s ním výlet do Mnichova. Někteří,  co odolali náporu, si nechali co nejvíce eur právě na tento den. Společnost nám dělala německá paní (původem ovšem Češka), která s námi prošla olympijský stadion, BMW muzeum tak i památky v Mnichově. Dozvěděli jsme se opět něco nového a byli jsme nadšeni. Po tomto všem jsme dostali rozchod. Tentokrát již na 3 hodiny. Většina se rozeběhla do obchodů v Mnichově a ti chudáci, co neměli moc eur si šli projít krásný Mnichov. V 16:00 před mnichovskou operou jsme nasedli do autobusu a odjeli. Kolem 6 hodiny nás vyzvedli Němci a my si šli užít poslední večer. V pozdních hodinách všichni začali si balit věci. A již zítra jedeme domů, takže doufám, že články vám dodaly dostatek důvěry na to, že musíte příští rok jet i VY!

foto Jakub Dlouhý

sobota a neděle 10. – 11. října 2015:

Po dvou dnech se opět hlásíme z našeho výměnného pobytu. Víkend jsme strávili v rodinách a každý jsme zažili různé příběhy. Například jsme snad všichni navštívili místní Jarmark, který spíš byl pouť, někdo si byl zaplavat, někteří z nás byli i nakupovat v různých městech a někteří jezdili s rodinami na výlety. Já osobně jsem byl se svou rodinou na mši, která se konala v horách nad městem Oberstdorf. Zítra se všichni těšíme do Mnichova na prohlídku olympijského stadionu, BMW muzea a také na prohlídku celého města.

pátek 9. října 2015:

Po 8. hodině ranní jsme se vypravili na radnici zde v Buxheimu, kde nás přivítal pan starosta. Sdělil nám různé informace o Buxheimu a poté nám pustil videoklip na jejich městečko. Po společné fotce před radnicí jsme se vypravili do Kartuziánského kláštera. Po necelé hodině jsme se šli podívat do školy. Prošli jsme ji úplně celou, a to bez výjimek. Naši studenti viděli divadlo, muzikální třídy, tělocvičny, kreslírny, knihovnu a také speciální učebny.

Poté se každý vydal se svým výměnným partnerem do hodiny. Někteří byli lepší než samotní Němci v těchto hodinách. Když jsme se sešli, odkráčeli jsme společně do školní jídelny a měli jsme zde oběd. Byl moc dobrý!

Následovala prohlídka blízkého Memmingenu. Viděli jsme různé památky a také vysokou Memmingenskou věž. Přišel večer a s ním také večerní představení. Všichni i přes nervozitu jsme tento večer zvládli a jsme všichni nadšení.

čtvrtek 8. října 2015:

Dnes jsme se vydali na náš již pravidelně oblíbený výlet. Do Skylineparku. Ráno jsme se okolo 8. hodiny sešli ve škole a společně se vydali k autobusu. Po necelé zábavné hodině jízdy jsme přijeli k zábavnímu parku. Co nejrychleji jsme se pokoušeli dostat dovnitř na všemožné atrakce.

Rozdělili jsme se na skupinky, které se během dne různě promíchávaly, a připravili jsme naše žaludky na den hrůzy. Někteří jedinci již po pár atrakcích nebyli schopni fungovat natolik, aby se dobelhali na jinou. Po neuvěřitelných 7 hodinách hraní a testování jsme se vydali zpět k našemu autobusu.

Při cestě zpět byla již atmosféra unavenější. Při příjezdu se každý opět dozvěděl, co bude dělat ve večerních hodinách se svým německým kamarádem. Někteří si stěžovali, někteří nikolivěk a někteří jsou na tom tak špatně, že si nejsou jisti, co budou dělat. Zítra nás čeká prohlídka školy, radnice, kláštera a města.

Zítřejší den bude zakončený společným večerem ve škole s našimi německými partnery a jejich rodiči. Na tomto večeru budeme předvádět všelijaká vystoupení. Pokud to bude možné, můžete se těšit na videa z těchto vystoupení.

středa 7. října 2015:

Opět se hlásíme po pár hodinách z Německa. Dnes jsme v deštivém počasí navštívili Neuschwanstein. Při chůzi z parkoviště na hrad jsme nakoupili pár drobností pro naše nejmilejší a také i malou drobnost pro našeho úžasného učitele informatiky. Po prohlídce hradu jsme i přes nepřízeň počasí navštívili malé městečko Füssen.

Potom, co jsme došli společně na náměstí, jsme dostali rozchod na necelé 2 hodiny. Každý využil tento čas tak, jak potřeboval. Jedno jsme měli ale společné! Při cestě k autobusu se snad každý zastavil v malém krámku v blízkosti parkoviště. Byl to obchod v stylu drogerie, ovšem daly se zde najít i potraviny, vánoční ozdoby a mnoho dalšího. Kouzlo obchodu spočívalo ovšem v úplně něčem jiném. Byly to ceny! Neříkejte, že byste parfém nebo 100 ml toaletní vodu za necelé 2 eura nekoupili.

Po příjezdu jsme se opět rozešli do svých domovů nebo rovnou vyrazili na různé akce. Většina z nás už vcelku dobře komunikuje, a proto jsou akce většinou ve větším počtu lidí. Zítra nás čeká Skylinepark, alias ten nejlepší výlet z všech. Snad nám to počasí bude zítra přát!

úterý 6. října 2015:

Dnes jsme se po první noci opět sešli před německou školou a vypravili jsme se na krásnou prohlídku přírody podél řeky, kterou zakončila prohlídka velkého skokanského můstku.

Po prohlídce jsme dojeli do Oberstdorfu a dostali jsme zde necelé 2 hodiny na to, abychom si koupili a udělali to, co jsme potřebovali. Někteří již nakoupili mnoho dárků do svých domovů, ovšem se našli i někteří, kteří testovali hodinu německou parfumerii či si užívali v kavárnách.

Počasí bylo pěkné na rozdíl od předpovědi na zítra, a proto jsme zakročili. Vyměnili jsme výlety, a proto se zítra chystáme na Neuschwanstein, kde nebude zas tolik vadit, že bude tolik pršet.

pondělí 5. října 2015:

Dnes v 8 hodin ráno se naši žáci vydali na výměnný pobyt do Německa. Cestu provázely různé přestávky, očekávané i neočekávané. Po 4 hodinách jsme se zastavili na občerstvení v McDonaldu na Rozvadově. I přes velké zácpy na silnicích a další malou pauzu v Německu jsme v pořádku všichni dojeli do Buxheimu, kde již na nás čekali netrpěliví Němci. Přivítali nás a odjeli jsme každý do svých nových domovů. Zítra nás čeká jak krásný výlet na Oberstdorf, ale také špatné počasí. Doufám, že to nějak zvládneme.

související: Partnerské školy: Gymnasium Marianum Buxheim SRN

• Kontakt více
    • Gymnázium, Pardubice, Dašická 1083
    • 530 03 Pardubice, Česká republika.
    • telefon: 466 650 715
    • e-mail: info@gypce.cz
zavrit

Hledat na webu

Archiv příspěvků

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie.

Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.